RECENZIA: A. G. Howard - Šepotání

Autor: A. G. Howard
Originálny názov: Splintered
Počet strán: 416
Séria: Splintered
Hodnotenie na Goodreads: 3.96

Alyssa už od útleho veku načúvala šepotu rastlín a zbierala chrobáky. Tento dar alebo aj prekliatie doviedol jej matku na psychiatriu. Obe sú totiž potomkovia Alice Liddelovej, ktorá inšpirovala Lewisa Carolla pri písaní Alice v krajine zázrakov. Jej matka Alison je už dlhé roky zavretá v blázninci a keď jej stav ešte zhorší, jej dcéra zisťuje že rozprávky môžu byť reálne. Známe príbehy z krajiny zázrakov ožívajú. Trhlinou v zrkadle sa dostáva do magickej zeme a náhodou so sebou vezme aj svojho najlepšieho kamaráta Zacha. Spolu sa vydávajú na cestu a hľadajú ako sa dostať von. Sprevádza ich zvodný Morfeus, no je to ten správny spoločník? V Krajine zázrakov totiž nič nie je také ako vyzerá...

Príbehy Alice v krajine zázrakov som registrovala od detstva. Tento príbeh sa nachádza v nejednej rozprávkovej knižke a taktiež bol niekoľkokrát prevedený na filmové plátno. Asi najznámejšou verziou je tá od Tima Burtona, ktorá je naozaj podarená. Ja som sa rozhodla si Alicu prečítať v origináli a následne som sa vrhla na jej prerozprávanie, teda Šepotání. Priznám sa, že od Alice som čakala trošku viac. Bola síce šialená a bláznivá ako som čakala, ale ten príbeh ma až tak nenadchol. Pri Šepotání to už bolo lepšie, malo to dobrý námet aj super spracovanie, no občas mi prišlo, že som mala problém udržať pozornosť. Nie všetky scény ma bavili, avšak mnohé boli jednoducho výborné. Veľmi sa mi páčil koniec, myslím, že to bolo veľmi dobré ukončenie knihy. Občas som sa síce v deji strácala, no myslím, že to nebolo na zahodenie.

Musím dokončit to, co jsem začala, nebo se stát tím, čím je on.

Veľmi sa mi páčili hlavné postavy, ktoré hodnotím ako najlepšiu časť knihy. Hlavnou hrdinkou, o ktorej teda príbeh je Alyssa. Jej postava ma zaujala práve tým "bláznovstvom", ktoré bolo pre ich rodinu bežné. Vlastne podstatou jej príbehu je to, aby nepodľahla šialenstvu a pomohla svojej matke. To bolo od nej celkom šľachetné a odvážne. Celkom sa mi páčila, keďže v Ríši divov bola mierne prešpekulovaná a vedela hrať na city. Dosť ma zaujal Zach, keďže mal zaujímavý životný príbeh a taktiež sa mi páčilo jeho priateľstvo s Alyssou . Mali pekný vzťah a báli sa o sebe. Toto spojenie medzi nimi hodnotím veľmi kladne. Takým najväčším oživením príbehu bol Morfeus, od ktorého nikdy neviete čo čakať. Priznám sa, že ma to jeho zavádzanie celkom bavilo. Je to výborne premyslená a spracovaná postava, ktorá sa autorke naozaj podarila. Tieto tri postavy hodnotím veľmi kladne, zároveň boli zaujímavé aj tie vedľajšie, takže v tomto smere sa naozaj máte na čo tešiť.

Šepotání je kniha, ktorá je plná plusov aj mínusov. Z väčšej časti sa mi páčila, no má aj nedostatky. S príbehom je to ako na hojdačke. Páčila sa mi tá rôznorodosť, kreativita a bláznovstvo. Autorka píše dobre, ale nie všetko čo napíše sa mi páči. Pozitívne hodnotím to, že kniha vychádza z Alice v krajine zázrakov. Ak ste ju čítali, toto je povinná jazda. Podľa mňa to je celkom v pohode čítanie, takže uvidíme kam nás vezmú ďalšie diely. Ďalšie diely Divotání a Zrcadlení opäť vydalo CooBoo a ja som zvedavá, kde Alyssa predvedie svoju odvahu tentokrát!

Za knihu ďakujem Albatros Media a festivalu Humbook